Guangzhou en 'visum-run' naar Bangkok - Reisverslag uit Kanton, China van wimjapan - WaarBenJij.nu Guangzhou en 'visum-run' naar Bangkok - Reisverslag uit Kanton, China van wimjapan - WaarBenJij.nu

Guangzhou en 'visum-run' naar Bangkok

Door: wimjapan

Blijf op de hoogte en volg

22 Oktober 2011 | China, Kanton

Vorige keer stopte ik mijn verhaal met mijn verbazing over al het vreemde eten hier in China., helaas kan ik jullie nu mededelen dat ik wat van dat ‘vreemde’ eten op heb. We gingen hier iets teveel uiteten dus werd het tijd om ook thuis zelf te gaan koken, ik dacht dat ik gemarineerde kip had gekocht in de supermarkt… Eenmaal thuis bleek dit dus schilpadden vlees te zijn (het was vreemd maar niet vies ofzo haha!). Het wordt toch echt tijd dat ik wat Chinees ga leren zodat ik in ieder geval weet wat ik koop in de supermarkt haha.

Freddy is inmiddels weer terug naar zijn baasjes, van de ene kant is het wel lekker rustig nu maar van de andere kant was het ook wel leuk geweest als ie hier nog even mocht blijven haha! Charise is gisteren vertrokken naar de Filipijnen voor een week dus het is nu wel erg stil hier in het appartement!

Guangzhou staat bekend om de ‘Kanton Fair’, een hele grote beurs waar van allerlei bedrijven komen om hun producten te verkopen. Een aantal mensen die ik in Japan heb leren kennen zijn door hun bedrijven ook hierheen gestuurd. Erg leuk om deze mensen weer te gaan zien en ik hoef me dus ook weer niet te vervelen hier :)

Zelf ben ik ook nog even China uit geweest voor mijn visum. Ik ben vorige week voor een aantal dagen naar Bangkok gevlogen. Zoals de meesten al weten heb ik daar vorig jaar een half jaar gewoond en stage gelopen en was dit een ideale manier om de vrienden en oud collega’s die ik daar heb leren kennen weer eens te zien! Het voelde ook echt weer alsof ik ‘thuis’ kwam en het was weer zoals vanouds met de mensen die ik daar nog ken. Ik heb er zelfs nog poffertjes op :D:D!
Bangkok is volgens mij nu best vaak in het nieuws in NL vanwege de overstromingen… Gelukkig viel het allemaal mee toen ik daar was, af en toe wat straatjes onder water maar met een paar slippers en een zwembroek aan kom je een heel eind haha! Het was weer super om even terug te zijn!!

Verder gaat ook alles zijn gangetje met de opdrachten voor mijn afstudeerfase. We zijn druk bezig met het zoeken van informatie voor ons rapport en de enquêtes en interviews zijn ook opgesteld. Ik heb hier wat vrienden in China gemaakt die me willen helpen met het uitvoeren van deze enquêtes, ik was al bang dat we dit allemaal zelf zouden moeten doen en Chinese mensen zijn eerder bang / geschokt om buitenlanders te zien in plaats van dat ze op je af komen en een gesprek met je aangaan, dat zou nog een hele opgave worden om deze mensen zover te krijgen om een enquête voor ons in te vullen :).

Zo, jullie zijn allemaal weer op de hoogte! Ik zal weer een aantal foto’s bij mijn verhaal plaatsen :). Groetjes aan iedereen daar!

  • 22 Oktober 2011 - 10:09

    Kra:

    hoi Wim,
    gelukkig schrijf je nog gewoon Nederlands. Hoop niet dat je van dat schildpaddenvoer langzamer wordt ;)
    Ik heb de Pierson intussen verlaten en werk nu op een andere school. Veel plezier en wat een ervaringen doe je op man. Geweldig
    gr
    akr

  • 23 Oktober 2011 - 16:00

    Lycke:

    Haha smakkelijk....
    Vraag me af of je ook aan de schildpad was begonnen als je van tevoren al wist wat het was (A) Nu 't vervolg gaat sluiten moeten we wel een andere poker place to be vinden!

    Have fun..!!

    Kuss Lycke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Kanton

Actief sinds 19 Maart 2011
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 25660

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 09 Februari 2012

afstuderen in Guangzhou

22 Maart 2011 - 30 Augustus 2011

Studie in Osaka

Landen bezocht: