Guangzhou - The beginning - Reisverslag uit Kanton, China van wimjapan - WaarBenJij.nu Guangzhou - The beginning - Reisverslag uit Kanton, China van wimjapan - WaarBenJij.nu

Guangzhou - The beginning

Door: wimjapan

Blijf op de hoogte en volg

10 September 2011 | China, Kanton

Ondertussen zit ik alweer anderhalve week in China en wordt het dus ook tijd om hier weer de eerste ervaringen neer te knallen haha. Mijn verhalen zal ik dus weer op deze waarbenjij.nu zetten aangezien dat net even wat makkelijker is voor mij. Laat ik maar bij het begin van de reis beginnen:

Vertrek in Nederland
Zoals de meesten al weten liep het vertrek in Nederland niet helemaal soepel. Samen met Charise bij de incheckbalie aangekomen kregen we de melding dat het vliegtuig overboekt was, teveel mensen en niet genoeg stoelen…. Gelukkig werd dit door de KLM goed en snel opgelost (ipv. overstappen in Rusland een rechtstreekse vlucht, comfort seats, een vergoeding en uiteindelijk waren we nog eerder in Beijing dan dat de planning was haha). Door de latere vluchttijd had ik ook nog de tijd om twee Finse jongens die ook in Japan gestuurd hebben op Schiphol te ontmoeten. Dankjewel KLM!

Beijing
Om toch wat meer van China te zien hadden we er voor gekozen om eerst naar Beijing te vliegen. Hier zijn we een aantal dagen gebleven om wat meer van de stad te zien. Zo hebben we bijv. de verboden stad, de chinese muur en het olympische stadion (2008) gezien! Zeker er leuk om eens gezien te hebben maar het blijft wel allemaal erg toeristisch haha! Na een paar dagen sightseeing was het tijd om door te vliegen naar Guangzhou.

Guangzhou
Dit zal de plek zijn waar ik de aankomende maanden zal wonen/werken (een marketingplan schrijven voor een clothing company). Guangzhou lijkt in de verste verte niet op wat ik in gedachten had haha! Iedere dag weer heb ik een beetje het gevoel in New York te zijn! Veel skyscrapers en een erg moderne stad (gelukkig liggen de prijzen voor eten/drinken etc. wel erg laag!). Charise en ik hebben ook al een appartement weten te vinden (naast het kantoorgebouw waar we zullen werken en met extreem mooi uitzicht (21e verdieping)).

Voor de mensen die zich steeds afvragen of ik wel wat uitvoer iedere keer als ik in het buitenland zit: We hebben al kennis gemaakt met de mensen op kantoor, allemaal erg vriendelijke mensen. De eerste opdrachten voor school zijn al uitgewerkt en de werkafspraken zijn ook gemaakt. De eerste dag dat we op kantoor waren kwamen we al midden in een ‘modellen casting’ terecht. Het stage bedrijf beheerd meerdere kledingmerken en voor een van deze merken wordt er gewerkt aan een nieuwe catalogus. Erg grappig om te zien hoe dit allemaal in zijn werk gaat! Afgelopen vrijdag was het tijd voor de ‘photoshoot’ voor deze kleding en ook hierbij waren we meer dan welkom. Normaal zie je zulke dingen op tv en nu stond ik er dus midden in haha! Ik heb wat foto’s kunnen maken van hoe het er daar aan toegaat dus vergeet die zeker niet te bekijken! Dit weekend en maandag gelden hier in China als speciale vakantiedagen. Nu dus even van deze vrije dagen genieten en dan dinsdag weer aan de slag!! :)

Zoals je waarschijnlijk al wel uit het verhaal kunt opmaken zal ik me ook hier de aankomende tijd niet vervelen!! Groeten aan iedereen daar in Nederland!

  • 10 September 2011 - 22:46

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...

  • 10 September 2011 - 22:56

    De Schootjes:

    Wauw, we zitten thuis weer te genieten van je foto's.
    Jullie hebben het saampjes daar goed voor elkaar!
    Werk en geniet er maar van!
    Groetjes en XXXX ook van Sanne

  • 11 September 2011 - 12:55

    Esther F:

    hey Wim! ziet er weer goed uit, leuk dat je nog ff de toerist hebt kunnen'uithangen voordat je weer begon met stage lopen. Heel vet! xx

  • 12 September 2011 - 11:33

    Hanneke:

    Zo te lezen, heb je het weer goed voor elkaar daar!
    Ziet er erg gaaf uit op de foto's!
    Succes en geniet er maar weer lekker van!
    Liefs

  • 24 September 2011 - 10:23

    Cynthia:

    Gave foto's! Heel veel succes en plezier gewenst! Groetjes, Cynthia

  • 26 September 2011 - 12:36

    Eef:

    He Wimse het wordt weer tijd voor een nieuw verslagje! ;)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Kanton

Actief sinds 19 Maart 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 25661

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 09 Februari 2012

afstuderen in Guangzhou

22 Maart 2011 - 30 Augustus 2011

Studie in Osaka

Landen bezocht: