Konnichiwa Oranda ! - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu Konnichiwa Oranda ! - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu

Konnichiwa Oranda !

Door: wimjapan

Blijf op de hoogte en volg

29 Mei 2011 | Japan, Osaka

Konnichiwa Oranda ! (Goedemiddag Nederland!)

Ondertussen zit ik al weer (iets langer dan) 2 maanden hier in Japan en ik kan je verzekeren dat het nog geen minuut heeft verveeld haha. Naast de dagelijkse bezigheden op de universiteit is het ook erg druk met (eet)feestjes, uitstapjes en andere leuke dingen.

De mensen hier in Japan.
Ik blijf me verbazen over de houding van de Japanners, allemaal zijn ze erg aardig en behulpzaam en als ze niet iets van jou proberen te leren dan proberen ze je wel wat Japanse gebruiken/manieren/woorden te leren haha. Zo is het al een aantal keer voorgekomen dat ik in de trein zat met wat andere studenten en dat er een wildvreemde Japanse man/vrouw me aansprak om te vragen waar ik vandaan kwam, wat ik hier deed etc etc. Twee van de leukste momenten waren: een oud Japans omaatje die haar snoepjes aan mij gaf omdat ze er zelf nogal winderig van werd haha (gelukkig had ze die snoepjes niet aangeraakt voordat ze naast me ging zitten in de trein!) en een andere Japanse vrouw die meteen haar mobiele telefoonnummer noteerde en ons heeft uitgenodigd om eens bij haar thuis te komen kijken. Erg vriendelijk dus allemaal!

Het gastgezin.
Zoals ik al eerder had verteld ben ik een weekend ingetrokken bij een Japans gastgezin. Wat een ervaring was dat haha! Erg lieve mensen alleen de 4 honden waren toch net iets teveel van het goede haha (blaffen/stinken etc.etc). Elke dag was een feestje qua eten, alle soorten Japans eten kwamen op tafel en ik heb daar dan ook goed van geproefd, het werd wel wat te gek toen er als ontbijt al spaghetti, toast, gebakken eieren, soep en loempia’s op het menu stond :P De familie was gelukkig niet zo oud als ik verwacht had en gelukkig waren ze fit genoeg om ons mee te nemen naar wat parken (mooie Japanse tuinen gezien!), natuurlijke Japanse hotsprings (toch ff wennen dat naaktlopen (zwemkleding verboden) als buitenlander tussen alleen maar Japanners), bowlen en de nodige spelletjes op de Nintendo Wii haha! We hadden nog afgesproken om elkaar nog wat meer weekenden te ontmoeten zodat ze mij meer plaatsen van Osaka konden laten zien, helaas heb ik afgelopen vrijdag het bericht gehad dat de man van de familie is overleden (onverwacht en de exacte reden weet ik nog niet). Toch erg raar dat een familie je zo gastvrij ontvangt en dat je 2 weken later te horen krijgt dat die aardige man is overleden.

Andere uitstapjes.
Ik heb een van de Japanse studenten beloofd om haar mee te helpen met haar Engelse huiswerk in ruil voor mijn hulp leert ze mij Japans eten te koken (helaas geen foto’s van want mijn camera was kapot haha). Zo weet ik nu al wat meer vanuit de Japanse keuken te bereiden en zal ik dit ook nog wel eens in NL proberen voor de liefhebbers!

Een aantal studenten hadden een Curry-cooking-party georganiseerd! Erg leuk en gezellig. De internationale studenten werden in groepen verdeeld met Japanse studenten en samen moesten we uitvogelen wat voor soort curry we wilden maken haha! Niet alleen het koken was erg leuk maar het was ook weer een goede manier om wat meer in contact te komen met de japanse studenten die normaal nogal verlegen zijn.

Gisteren zou ik samen met mijn buddy en nog wat andere studenten naar Universal studio’s gaan, alleen regent het hier al non stop sinds afgelopen donderdag. In plaats van Universal studio’s zijn we daarom maar naar het aquarium gegaan (erg bekend omdat ze er een walvis haai in rond hebben zwemmen). Erg gezellig en ook erg leerzaam omdat ik zo mijn Japanse taal wat meer kon oefenen ;). Na een dagje rondslenteren in het aquarium hebben ze ons naar een erg tof restaurant gebracht. Het leek alsof je in een kerker zat, je werd bediend door zombies en gevangenen en de cocktails werden geserveerd in pillen/medicijnflesjes/spuiten en reageerbuisjes. Erg cool om dat eens meegemaakt te hebben!

Het mag hier dan wel regenen (er komt een Tyfoon langs, de verwachting van vandaag = 20mm regen) dat betekend niet dat ik hier niet meer te doen heb dan een erg lang verhaal schrijven voor mijn waarbenjij.nu haha. Dit was het weer voor deze keer, ik hoop dat het goed gaat met iedereen in Nl en tot snel!


  • 29 Mei 2011 - 08:21

    Esther F:

    heel leuk om je verhaal weer te lezen Wim, take care!
    kusjes es

  • 29 Mei 2011 - 09:59

    Aardbeitje:

    Hey Wim,
    Wat geweldig om te lezen, wat je allemaal weer mee maakt.
    En ik hou me aanbevolen voor dat japans eten hoor. haha
    Ga nog veel leuke dingen doen, wij wachten weer op het volgende verhaal

    gr Nicole

  • 30 Mei 2011 - 07:42

    Yvette:

    Wim, zo te zien vermaak jij je daar wel. Dadelijk wil je niet meer naar huis ;)
    En die kookkunsten mag je dan idd hier wel laten proeven.
    Veel plezier nog.

    Liefs Yvette

    Ps met die walvishaaien hebben Arjan en John in Mexico gezwommen. Zijn toch wel erg groot he

  • 30 Mei 2011 - 12:05

    Eefje:

    Hey Wimse!
    Mooie verslagen elke keer! Ik miste deze keer alleen 1 ding....
    De foto's van de hotsprings!!! ;) haha!
    Goed om te lezen dat je het weer zo goed naar je zin hebt!
    Geniet ervan!
    Dikke kus Eef

  • 30 Mei 2011 - 14:04

    Esther G:

    Hey wim,

    Weer een heerlijk verhaal.. en die foto's... die hond op de rug van de vrouw.. hahah. Rare japanners..

    X es

  • 01 Juni 2011 - 09:34

    Roza:

    Hallo Wim
    Ik hoor en zie dat jij het wel super naar je zin hebt.
    Jammer dat ik je niet (als je weer in ammerzoden bent) kan testen of jou Japanse taal beheersing goed is, ja hee..... dat verstaan, en spreken wij hier niet, ha ha
    Succes met je studie!
    groete Roza

  • 01 Juni 2011 - 14:48

    Peer :

    Hey Wimpiej,

    Het ziet er weer helemaal super uit zeg.
    Maar mis idd de foto's van de Japanse hotsprings maar je had natuurlijk geen zakken om het fototoestel in te bewaren :) haha.
    Hier gaat alles prima Ons moeders sweet 50 party is weer voorbij nu op naar de volgende feestjes (Yvette Rachel en Alempop)
    Veel plezier nog daar.

    Itterasshai

  • 06 Juni 2011 - 18:20

    Lycke:

    Haaa Wim,

    Ik hoor wel weer dat zelf oude omaatjes je proberen te versieren met snoepjes!!
    heel leuk om de verhalen te lezen!! Haha echt een andere wereld!!

    Liefs xxx Lycke

  • 09 Juni 2011 - 21:49

    Mieke:

    Hoi lieve Wim,
    Leuk verhaal én je ziet wel, dat ook oude omaatjes leuk kunnen zijn! Tip! Breng straks je Japanse vriendjes gezellig mee naar m'n B&B; kun jij tolk spelen én lekker koken. Ze zijn van harte welkom en jij vooral véél succes. Kus Mieke

  • 15 Juni 2011 - 14:38

    Antoinet:

    hoi wim ik zal niet vragen hoe het gaat met jou,want dat heb ik al gelezen.
    hier gaat ook alles prima,maar ik ben toch wel een beetje jaloers op jou.
    wat maak je toch weer allemaal mee leuke dingen en minder leuke dingen.
    hoop je toch gauw weer te zien,mis je wel een beetje (l.0.l).
    geniet nog maar lekker maar ook nog wel leren.
    heel veel plezier TDL H,D,D,XJES

  • 09 Juli 2011 - 06:20

    Tante Door :

    Goeiemorgen Wim, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Heb eerst even je verhalen gelezen en je foto's gekeken. Man wat maak jij een hoop mee, te gek joh! Vandaag begint hier de kermis maar die zul jij vast niet missen. Nou maak er een mooie dag van wij denken aan je, groetjes en een dikke kus van ons allemaal! Doei!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Studie in Osaka

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2011

Japan - The END

11 Juli 2011

nog 1 maandje te gaan

22 Juni 2011

Update Japan

29 Mei 2011

Konnichiwa Oranda !

05 Mei 2011

Golden week

Actief sinds 19 Maart 2011
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 25675

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 09 Februari 2012

afstuderen in Guangzhou

22 Maart 2011 - 30 Augustus 2011

Studie in Osaka

Landen bezocht: