Golden week - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu Golden week - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu

Golden week

Door: wimjapan

Blijf op de hoogte en volg

05 Mei 2011 | Japan, Osaka

Voor ik iedereen weer op de hoogte ga brengen van mijn tijd in Japan (met natuurlijk weer een erg boeiend verhaal :P) wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties op mijn vorige verhaal! Het is nog niet zo lang geleden dat ik mijn vorige verhaal gepost heb maar er gebeuren hier zoveel nieuwe/leuke/interessante dingen dat het weer tijd is voor een vervolg haha.

Homestay weekend
Zoals sommigen al weten zou ik een weekend intrekken bij een Japanse familie. Toen ik te horen kreeg bij welke familie ik terecht zou komen was het wel even schrikken. Een ouder echtpaar (50/52 jaar) dat samenwoont met hun moeder (82 jaar). Ik zag het al helemaal voor me, een gezellig uitstapje en Wim verantwoordelijk voor het duwen van de rolstoel van oma haha. Helaas was ik dat weekend ziek en heb ik het moeten verzetten. Over 2 weken ga ik dan eindelijk mijn hostfamily zien, ik ben erg benieuwd! Wel is het erg lief van de familie dat ze me zowat dagelijks emailtjes sturen om te vragen hoe het met me gaat en of ik me al beter voel :D

Momoyama University
Op de uni gaat alles zoals het hoort. De medestudenten zijn erg gezellig, de lessen zijn leuk, boeiend en (gelukkig) erg gemakkelijk (wat het soms dus erg slaapverwekkend maakt). Alleen de Japanse taallessen zijn wat zwaarder, maar door de makkelijke andere lessen heb ik veel tijd om te studeren voor mijn Japans. Ook heb ik met een Japans meisje afgesproken dat ik haar zal helpen met haar Engelse huiswerk en zij mij met mijn Japans.

‘Golden week’
Golden week is hier in Japan een nationale vakantie week. Iedereen heeft vrij van werk / school en veel mensen gaan dan ook op reis door het land. Dit gaf mij en de andere internationale studenten ook de kans om wat meer van Osaka en andere plaatsen in Japan te zien.

Zaterdag 30-4 begon het allemaal met een grote barbecue in een park een hier in Osaka. Alle internationale studenten waren uitgenodigd en verder waren er ook aardig wat Japanse studenten. Het was echt een gezellige dag, ik heb weer veel nieuwe Japanse studenten leren kennen (het namen onthouden blijft lastig) en lekker gegeten! Het weer was erg goed deze dag wat er uiteindelijk voor zorgde dat de hele barbecue eindigde in een groot watergevecht haha. Erg leuk om die Japanse meiden te zien gillen en rennen uit angst voor een beetje water (of ik hier vrienden mee gemaakt heb weet ik niet, het was in ieder geval wel erg grappig haha)

Maandag 2-5. Twee Japanse ‘student assistenten’ hebben ons meegenomen op een trip door Osaka. De stad is erg groot dus het is ook erg leuk om te weten wat zich allemaal aan de andere kant van de stad begint. We hebben wat tempels bezocht, lekker gegeten en veel leuke en interessante plekken bezocht (zie foto’s).

Dinsdag 3-5. Ik ben samen met 9 andere internationale studenten naar Kyoto afgereisd om hier een aantal tempels te bezoeken. Voortaan gaan we wel iets beter voorbereid te op reis want we hebben een aantal keren aardig wat tijd verspild aan het discussiëren over welke bus/trein/tram te nemen. Uiteindelijk is het toch allemaal de moeite waard geweest en heb ik de gouden tempel en de ‘Zen’ tempel kunnen bezoeken in Kyoto.

De andere dagen ben ik nog naar wat plaatsen hier in Osaka geweest, lekker rond banjeren door de stad en vooral niet te actief bezig zijn haha!

Andere nieuwtjes
Ik heb eindelijk een bankrekening geopend, alles moest in het Japans geschreven worden dus gelukkig had ik mijn Australische medestudent (spreekt Japans) meegenomen. Hij moest alles schrijven en ik moest het weer overschrijven om te zorgen dat alle formulieren correct ingevuld werden haha. Ondertussen vertelde ik de bankmedewerkster in de bank dat ik me net een klein kind voelde en dat heeft er dus in geresulteerd dat ik een bankpas met Winnie the Pooh erop ontvangen heb haha. Alle andere studenten hebben gewoon een normale rode bankpas ontvangen en ik moet het doen mijn met mijn Winnie de Pooh bankpas (dan voel je je dus echt een klein kind haha!).

Ik was al gewaarschuwd voor de hoge prijzen voor eten, drinken etc. hier in Japan. Toch is me dit erg tegen gevallen. Laatst liep ik hier over straat en sloeg ik zowat achterover toen ik de prijs zag van een watermeloen die ze op de hoek van de straat verkochten. Raad eens wat de prijs voor een watermeloen was? Omgerekend 40 euro!!! Ik vind watermeloenen erg lekker maar heb toch maar besloten dat ik die hier niet ga eten haah!

Ik zou nog aardig wat door kunnen schrijven over mijn tijd hier maar dan wordt dit verhaal wel erg lang. Ik hoop dat daar in Nederland alles goed gaat met iedereen! Laat vooral weer een berichtje achter hier op mijn waarbenjij.nu







  • 05 Mei 2011 - 17:26

    Sara:

    Hey Wim..
    Cool dat je mij op deze wijze op de hoogte houdt! Het ziet er onwijs gaaf uit!
    Ik ben nu volop scriptie aan het schrijven en dan is het juist als afleiding leuk om je reisverslag te lezen. Geniet ervan!

    Groetjes,

  • 05 Mei 2011 - 18:58

    Esther F:

    een winnie de pooh bankpas, hihi!
    Relaxt dat je wat uitstapjes hebt kunnen doen, ook dat is exchange student ;)

    kussjes

  • 06 Mei 2011 - 08:41

    Esther G:

    Hey wim,

    Ik zie net staan: ik ben terug over 116 dagen!!! Om jaloers op te worden..

    Japan is wel een heel groot verschil met Thailand zo te zien. Is het ook net zo druk als in bangkok?

    Veel plezier nog! X es

  • 06 Mei 2011 - 12:22

    André:

    Hey lelijkerd,

    leuke verhalen!!! Als ik die foto's zie moet ik denken aan de Japanse stagières die m'n ouders hebben gehad op de boerderij. Wat een lieve mensen zijn 't, zo beleefd. Goed om te lezen dat je het zo goed hebt daar, ook al is het leven daar niet zo goedkoop :D

    Enjoy je dagen daar en blijf schrijven. Zet er ook maar af en toe wat Japans tussen, zonder vertaling :P Kunnen de lezers ook ff gaan puzzelen (google translate) :D haha

    Spreek je ;)
    x Dré

  • 06 Mei 2011 - 14:34

    Rachel:

    Hey wim... Het is erg leuk om ff je verhaal te kunnen lezen. Moet nog tot 5 uur werken en het is nu erg rustig bij de fitness. mooi weer en vakantie, dus was ff op zoek naar wat andere afleiding.
    Peer en ik hebben op de bruiloft van leyn en sjors nog japanse foto's gemaakt. Met spleetogen en vingers in de lucht, die zal ik je binnekort wel ff sturen.. we hebben dus zeker aan je gedacht op het gezellige feestje.
    Verder gaat hier alles zijn gangetje.... ik ga vanavond met ons chris naar tinneke schouten. dus dat wordt lachen.
    liefs ras

  • 10 Mei 2011 - 11:15

    Hennie Van Tante Cel:

    Hey die wim, heb ik je eindelijk gevonden.
    Zat heel de tijd op iets anders te zoeken tot ik vandaag van je moeder de goede site kreeg.
    Heel leuk verslag alweer en ik zal je weer volgen.
    Leuke foto's ook.
    Enne......als je thuis komt krijg je van mij 'n watermeloen. Hahahaha

    Groetjes Hennie

  • 13 Mei 2011 - 20:04

    Hanneke:

    Hey Wimpiej!
    Had dit verhaal al even geleden gelezen, maar nog geen reactie geplaatst. =)
    Mis de theetjes, spelletjes e.d. wel hoor!
    Maar... volgens mij heb jij het daar ook nog steeds prima naar je zin!
    Geniet er maar lekker van!
    Liefs Hann

  • 18 Mei 2011 - 09:21

    Tante Door:

    Hoezo oude mensen van 50 en 52 jaar? Kunnen nog hartstikke cool zijn jongen! Nietemin weer een keileuk verhaal en mooie foto's. Kijken uit naar je volgende avontuur. groetjes van de familie en oma.

  • 18 Mei 2011 - 10:42

    Lieke En Leonie:

    Heey Wimmus,

    Zo te zien en te lezen, heb je het weer te erg naar je zin :)!! gelukkig maar!
    Als ik al die foto`s zo zie, word ik wel een beetje jaloers. Al die mooie dingen die je ziet en doet echt leuk. Kun je al een beetje Japans? Of moet je dat nog wat oefenen??

    Hier in NL gaat alles goed,, gebeuren niet zoveel spectaculaire dingen. Elke dag weer werken, eten koken, poetsen wassen en dat soort dingen haha!
    We doen snel een xtje meeten op skype!!

    Liefs dikke kus ons
    (uitkijken!!)

  • 19 Mei 2011 - 08:15

    Trudy:

    Hey Wim, te druk om je reisverslag up-to-date te houden? Leuk dat ik je gisteren effe op skype zag bij jullie mam, hebben we toch maar mooi efkus kunne zwéje wor hahaha. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Tot skypes maar weer en hou je haaks he!!
    groetjes en knuffel van mij

  • 19 Mei 2011 - 10:12

    Peer :

    Nou dat lijk ik wel met der uitkijken haha.
    Maar verslagen zien er echt super leuk uit vooral de foto's erbij echt een heel ander wereldje als hier.
    We snel ff gaan skypen miss dat we ff iets kunnen afspreken?

    xxx

  • 23 Mei 2011 - 08:39

    Peer :

    Hey Wimpiej,

    Vrijdag bruiloft gehad van Poot en Ad.
    Echt een super mooie dag geweest met een knalfeest als einde was echt super gezellig.
    Verder daar alles nog steeds goed nog iets leuks gedaan van het weekend?

    xx

  • 24 Mei 2011 - 22:46

    Mieke:

    Hoi lieve Wim,
    Indrukwekkend verslag en mooie foto's! Hoewel de Japanse cultuur 'n verrijking voor je zal zijn, missen ze jou hier natuurlijk op de bruiloften en wij vóóral je gezellige bezoekjes. Terwijl je vriendengroep veelal bezig is met huisje-boompje-beestje, mag jij trots zijn op je ontwikkeling, want dat neemt niemand je meer af. Doe maar goed je best, geniet van deze bijzondere stage en kom straks maar weer lekker appeltaart met slagroom eten én watermeloen... Kus Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Studie in Osaka

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2011

Japan - The END

11 Juli 2011

nog 1 maandje te gaan

22 Juni 2011

Update Japan

29 Mei 2011

Konnichiwa Oranda !

05 Mei 2011

Golden week

Actief sinds 19 Maart 2011
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 25670

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 09 Februari 2012

afstuderen in Guangzhou

22 Maart 2011 - 30 Augustus 2011

Studie in Osaka

Landen bezocht: