nog 1 maandje te gaan - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu nog 1 maandje te gaan - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu

nog 1 maandje te gaan

Door: wimjapan

Blijf op de hoogte en volg

11 Juli 2011 | Japan, Osaka

Een goede morgen/middag/avond daar!

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de verjaardag felicitaties en niet te vergeten de super leuke video die jullie me toegezonden hebben! Alhoewel mijn Nederlandse vrienden er niet waren heb ik toch een super verjaardag gehad. Ik heb leuke cadeaus gehad van de vrienden die ik hier gemaakt heb en ik ben met een aantal studenten naar een thema restaurant gegaan voor een etentje / cocktails drinken (waar ik een taart van 1 meter lang toegeschoven kreeg :D).

Nog een maandje en dan is mijn tijd hier weer voorbij, misschien dat het voor jullie als een lange periode ervaren is (mij moeten missen is natuurlijk geen pretje!) is voor mij de tijd echt voorbij gevlogen :(

Veel tijd heb ik op dit moment niet om daar aan te denken, aanstaande donderdag heb ik mijn eerste examen en de vrije uurtjes die ik hier nu heb besteed ik nu aan het bestuderen van alle informatie die ik gekregen heb tijdens de Japanse taallessen (er zijn leukere dingen denkbaar haha). Maar genoeg over de saaie dingen en wat meer over de dingen die ik hier weer meegemaakt heb!

Het weer is gelukkig stukken beter dan de beschrijving in mijn laatste verhaal. Het is hier nu dagelijks boven de 30 graden, veel zon en weinig regen (zoals ik het graag heb :P). De ventilatoren zijn uit de kast gehaald en ook mijn airco draait overuren (beetje bang voor de volgende elektriciteit rekening). De vele watergevechten in het rondom het appartementen complex zijn dan ook mijn favoriete bezigheid op dit moment (zie foto’s).

Toch moeten we af en toe de waterkraan dichtdraaien omdat de universiteit leuke dingen voor ons in de planning heeft. Zo waren alle studenten uitgenodigd door het gezelschap van de musical Aida hier in Osaka. Zeker een aanrader, alleen zou ik het wel in een verstaanbare taal doen zodat je niet 95% van de tijd jezelf hoeft af te vragen waar ze het nu weer over hebben. (helaas is mijn Japans nog niet ZO goed haha)

7 juli is hier een speciale dag in Japan, er wordt dan een Tanabata (star) festival gehouden. Wat de precieze reden is ben ik even vergeten maar op deze dag (en de dag erna omdat een vrijdagavond nou eenmaal beter uitkwam) draagt iedereen traditionele Japanse kleding (Yukata’s) en wordt er feest gevierd. Erg grappig om iedereen in die ‘soepjurken’ te zien (ik had er eentje gekregen van mijn buddy Miya als verjaardagscadeau :D )

Verder ben ik erg blij dat ik kan vermelden dat ik een stage heb gevonden in China! De meesten van jullie weten al dat ik waarschijnlijk maar een weekje terug ben in Nederland. Ik ga mijn afstudeeropdracht schrijven voor een bedrijf in Guangzhou (in de buurt van Hong Kong / Macau) (www.ifg-hk.com ) . Als alles zoals gepland verloopt begin ik daar vanaf begin september en blijf ik daar ook weer ongeveer 5,5 maand.

Weer genoeg verteld voor deze keer! Ik hoop dat daar met jullie alles goed gaat en laat vooral weer een berichtje achter!

  • 11 Juli 2011 - 15:39

    Esther G:

    Hey wim,

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag.. Het mooie filmpje is dus goed aangekomen! Wat hebben we toch een zangtalenten in onze groep he! ;-) Fijn dat alles goed gaat en dat je stage ook helemaal is geregeld.. Cool! veel plezier nog en tot snel

    X esther

  • 14 Juli 2011 - 13:12

    Mieke:

    Hoi lieve Wim,
    Nog van harte gefeliciteerd en zet je studentikoos leventje het komend jaar succesvol voort. Je bent goed bezig en hopelijk verloopt het examen ook VANDAAG goed. Fijn, dat we je over 47 dagen weer eventjes zien, want je bent wel een bofkont, dat je dan in China je vleugels uit gaat slaan. (Sorry, dat ik laat ben met feliciteren, maar 't kostte veel tijd om al 't onkruid in de tuin met de hand te wieden... krijg je niet bedacht!). Geniet nog maar even van het Japanse leven. Kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Studie in Osaka

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2011

Japan - The END

11 Juli 2011

nog 1 maandje te gaan

22 Juni 2011

Update Japan

29 Mei 2011

Konnichiwa Oranda !

05 Mei 2011

Golden week

Actief sinds 19 Maart 2011
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 25671

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 09 Februari 2012

afstuderen in Guangzhou

22 Maart 2011 - 30 Augustus 2011

Studie in Osaka

Landen bezocht: