Update Japan - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu Update Japan - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu

Update Japan

Door: wimjapan

Blijf op de hoogte en volg

22 Juni 2011 | Japan, Osaka

Dag friends & family en andere lezers natuurlijk!

Het werd weer tijd voor een verhaal, het aantal foto’s van mijn tijd hier blijft groeien en het wordt steeds lastiger om een leuke selectie te maken voor op mijn waarbenjij haha. Nog steeds krijg ik vragen over de situatie hier in Japan, als ik niet beter zou weten dan wist ik er niet eens dat er iets aan de hand was. Er wordt hier totaal niet over gesproken en ook niemand maakt zich nog zorgen.

University life
Qua studie gaat alles prima! De examens komen er al aan :(. Begin Juli mag ik dan eindelijk laten zien dat ik wat opgestoken heb in de Japanse taallessen en bij de andere vakken. De andere vakken zijn vrij gemakkelijk (het is niet ongebruikelijk dat mensen in slaap vallen tijdens colleges) dus dat zal wel een makkie worden. Zoals ik al eerder heb geschreven viel het leren van de Japanse taal me toch best tegen maar met wat extra studie komt ook dat goed! No worries!

Het weer in Japan
Het weer blijft rare dingen doen haha. De tyfoon die een aantal weken geleden langs zou komen heeft weinig van zich laten merken, alleen grote hoeveelheden regen. Verder is het hier elke dag totaal verschillend weer. De ene dag loop ik in een lange broek met een vest, de andere dag is een korte broek en een T-shirt al genoeg om er voor te zorgen dat ik totaal bezweet op school aankom. Deze week zou ook weer een week vol met regen en onweersstormen zijn, toch zit ik nu buiten in het zonnetje dit verhaal te schrijven.

Sightseeing
Natuurlijk leuk en aardig studeren op een andere universiteit, wat het echt leuk maakt zijn de uitstapjes en de dingen die je samen met andere studenten doet. De afgelopen weken is het toch vrij rustig geweest qua uitstapjes, daarentegen worden er elke avond wel kaartspelletjes etc. gespeeld.

Ik ben samen met 3 andere studenten naar Umeda (een plek hier in Osaka) geweest. Veel hoge gebouwen en hier kreeg ik ook weer echt het gevoel in Japan te zijn. Hier heb ik Umeda Skybuilding bezocht, een erg hoog gebouw met super uitzicht over de stad (zie foto’s!)

Ninja village en het instant noodle museum. Afgelopen zondag zijn we vertrokken naar een instant noodle museum (denk aan cup-a-soup maar dan met noodles!). Hier hebben we onze eigen noodle verpakking mogen versieren (tussen alle kleuters die dat helemaal geweldig vonden) en onze eigen samenstelling van noodles mogen kiezen. Daarna zijn we doorgereden naar een Ninja village, erg leuk om te zien hoe een ‘Ninja huis’ er van binnen uitziet (verborgen kamers etc., wil ik ook!) en hebben we een Ninja show bijgewoond (gooien met werpsterren etc.). Ook dit was weer een erg leuke dag!

Een aantal van de Franse studenten wilden hier een feestje vieren ter ere van een festival in hun woonplaats in Frankrijk. Erg leuk en gezellig (zelf gemaakte sangria, veel eten etc.) alleen blijkt dus dat de buren hier nogal gevoelig zijn voor geluid. Er wordt al naar de politie gebeld als er om 10 uur ‘s avonds twee mensen op het balkon staan te praten (dankjewel vorige bewoners die blijkbaar erg vaak luide feestjes gaven!). Het Franse feestje was dus ook 3x verstoort met de komst van de politie. Gelukkig krijgen we wel begrip van de universiteit en wordt er niemand op aangekeken.

Verder heb ik nog wat leuke dingen in de planning. De internationale studenten van Momoyama Gakuin zijn uitgenodigd om naar de musical ‘Aida’ te gaan (als het gratis is zegt een Nederlander niet snel nee natuurlijk!). Verder ga ik met mijn buddy en wat andere studenten nog naar Universal Studio’s (vorige keer ging niet door vanwege het slechte weer) en vier ik 9 Juli voor het eerst mijn verjaardag in het buitenland haha! Het wordt weer een veel te lang verhaal dus hier stop ik ook maar, tijd om weer aan de studie gaan (moet jullie natuurlijk wel de indruk geven dat ik een uitstekende student ben;)!)

Sayounara!

  • 23 Juni 2011 - 06:29

    Peer :

    Hey Wimpiej,

    Het zie er weer super uit hoor.
    Binnekort maar weer een keertje skypen dan zie ik je andere foto's ok nog eens.
    Veel plezier nog daar de laatste maandjes.

    xxx

  • 09 Juli 2011 - 08:18

    Jolanda Hoskam:

    Hoi Wim,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een leuke dag van.
    Je reisverslagen en de foto's zien weer heel goed uit. We zijn benieuwd naar je Japanse taal we horen het wel als je weer even thuis bent.
    Geniet nog even van Japan en daarna weer op naar de volgende uitdaging China.
    Veel plezier nog. Groetjes van ons allemaal.

  • 09 Juli 2011 - 09:51

    Hanny Van Den Oord:

    Goeiemorgen Wim,

    ik weet trouwens niet wat voor tijd het bij jullie nu is ( bij ons is het nu 11.50 uur in de morgen) maar ik zag net op de kalender dat je vandaag jarig bent. Van harte gefeliciteerd in ieder geval met je verjaardag. Hoe jong je bent geworden ben ik even kwijt, 20 of iets meer ?
    Ik heb net nog even je laatste reisverslag zitten lezen. Ik las ook dat je nog moet blokken voor je examens daar. Veel succes in ieder geval met je Japans, het lijkt mij ondoenlijk om de taal te leren ! Ik hoop dat je nog een mooie dag hebt daar, hier regent het in ieder geval, echt Hollands weer. Stef zit al voor de tv, heeft gisteravond de cliffhanger van GTST gemist en Geert ligt nog op bed ( heeft het druk met eindexamenfeesten).
    Nou Wim, nog een hele fijne tijd daar en ik hoop je weer een keer te zien als je thuis bent.
    Groetjes,

  • 09 Juli 2011 - 16:55

    Hennie:

    Hey Wim van harte gefeliciteerd met je 24ste verjaardag. Maak er een leuke dag van (maar dat zal wel lukken denk ik). Ik hoorde dat je nog niet klaar bent met reizen. China is aan de beurt na Japan. Tussendoor nog wel tijd voor de watermeloen hoop ik Haha.
    Veel plezier nog.
    Groetjes John Hennie Seline en Jordy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Studie in Osaka

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2011

Japan - The END

11 Juli 2011

nog 1 maandje te gaan

22 Juni 2011

Update Japan

29 Mei 2011

Konnichiwa Oranda !

05 Mei 2011

Golden week

Actief sinds 19 Maart 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 25675

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 09 Februari 2012

afstuderen in Guangzhou

22 Maart 2011 - 30 Augustus 2011

Studie in Osaka

Landen bezocht: