Japan - The END - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu Japan - The END - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu

Japan - The END

Door: wimjapan

Blijf op de hoogte en volg

11 Augustus 2011 | Japan, Osaka

Helaas komt er aan alles een einde, zo ook aan mijn verblijf hier in Japan :(. 5 maanden, mijn eigen lichaamsgewicht in rijst en heel wat onvergetelijke momenten later is het tijd om weer terug naar Nederland te gaan. Gelukkig kan ik met een erg goed gevoel terug kijken op de tijd hier in Japan. Vele nieuwe vrienden, nieuwe indrukken en zelfs wat kennis van de Japanse taal hebben me weer wat wijzer gemaakt haha!

Allereerst kan ik meedelen dat ik geslaagd ben voor mijn Japanse taalexamens (exacte cijfers zijn helaas nog niet bekend). Alles op de universiteit is nu afgerond, de afscheidsfeestjes hebben plaatsgevonden en ik heb iedereen gedag gezegd.

Gelukkig heb ik de laatste weken niet stil gezeten (zou anders ook maar saai zijn). Ik ben met een aantal studenten naar Shirahama geweest, wat dagen op het strand gelegen en verder lekker helemaal NIKS! Heerlijk haha!

Een van de student assistenten had ons uitgenodigd voor een etentje bij haar ouders thuis (zo veel eten heb ik nog nooit voorbij zien komen haha!). Dat was de dag dat er hier in Osaka het grootste vuurwerkfestival van Japan plaatsvond. 1 uur lang non-stop het mooiste vuurwerk ooit! Erg cool om dat mee te maken.

Een reis naar Japan is niet compleet zonder een reisje naar Tokyo. Vorige week ben ik met wat vrienden naar Tokyo vertrokken om daar de bekende plekken te bezoeken. Erg cool om eindelijk eens in Tokyo rond te lopen en het niet alleen maar op foto’s en filmpjes te zien! We hebben ook nog even de tijd genomen om naar Tokyo Disney Sea te gaan en amen met 2 andere jongens hadden we de geweldige ingeving om mount Fuji (hoogste berg/vulkaan in Japan) te beklimmen. Internet gaf al aan dat je gek bent als je het niet een maal doet in je leven en dat alleen gekken hem meer dan 1x beklimmen. Nou dat kan ik zeker bevestigen haha! We zijn in de nacht all the way to the top geklommen (3,8 km hoog) om daar om 4.30 ‘s ochtends de zon op te zien komen (echt een geweldig uitzicht!!!!!). Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik niet de meest sportieve persoon en dat heb ik dan ook duidelijk gemerkt tijdens deze klim haha! Er werd van te voren al gewaarschuwd voor ‘altitude sickness’ en ik was natuurlijk weer de gelukkige stakker die dat mocht ervaren….. De laatste kilometer (lees: klim van 3 uur) ben ik zo ziek geworden dat ik nu de persoon ben die kan zeggen dat ie (non-stop!) overgegeven heeft op Mt. Fuji haha! Eenmaal op de top voelde ik me gelukkig weer wat beter en heb ik samen met een Finse jongen de tijd genomen om in onze meegebrachte Yukata’s de Japannertjes wat te vermaken haha! Twee buitenlanders in Japanse kledij op de top van Mt. Fuji is een echte hit haha, aardig wat mensen kwamen vragen of ze met ons op de foto mochten haha (alsof we beroemdheden waren!).

Verder heb ik het nu aardig druk met de verschillende afscheidsfeestjes van andere studenten. Leuk om weer wat feestjes te hebben, jammer om afscheid te moeten nemen! Aangezien het nu nog maar een paar dagen is wil ik niet teveel tijd achter mijn laptop zitten dus wordt het ook tijd om met dit verhaal te stoppen haha! Ik zie jullie allemaal snel weer in NL!!!!!

Oja, in de tussentijd heb ik zoveel foto’s gemaakt dat het er iets teveel zijn om hier allemaal te plaatsen. Mocht je ze toch willen zien, hier zijn de links naar mijn facebook pagina (je hoeft geen lid te zijn om deze foto’s te kunnen bekijken)!

Vuurwerk festival + afscheidsfeestje Momoyama:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150259418889735.332201.603379734&l=2d681db277&type=1

Tokyo:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150265826449735.334254.603379734&l=bdb8852a2c&type=1

Tokyo - Disney Sea:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150265798644735.334243.603379734&l=c57c057408&type=1

Mt. Fuji:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150265506189735.334150.603379734&l=2ca8238f70&type=1

Shirahama:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150255373149735.330934.603379734&l=c56529e120&type=1

  • 11 Augustus 2011 - 07:55

    Jos Van Der Schoot:

    Hee Wim
    Wat een ervaring heb je opgedaan! Knap hoor! We zijn supertrots op je!
    Ik zal wel weer blij zijn dat je eventjes thuis zal zijn, zodat we heerlijke gehaktballen met boontjes kunnen eten. Wat zal jij hiernaar uitkijken!!!!! Hahaha
    Groetjes en tot gauw!

  • 11 Augustus 2011 - 13:21

    Marian:

    dat snap ik dat je het jammer vind dat het bijna voorbij is. je hebt meer gezien dan vele in een heel mensenleven. en nu even thuis bijkletsen met iedereen en dan gewoon naar China. soms zou ik ook wel weer jong willen zijn. Goede reis en fijne thuiskomst.

  • 12 Augustus 2011 - 12:27

    Eefje:

    Hey wombat!
    Wat een mooi verhaal weer! Hier is iedereen erg blij dat je weer even terug komt.. Kunnen we weer eens ouderwets gezellig katannen!! :)
    Geniet nog van je laatste paar dagen daar!
    xx

  • 16 Augustus 2011 - 15:04

    Hanneke:

    Jippie, Wimpiej is weer thuis! =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Studie in Osaka

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2011

Japan - The END

11 Juli 2011

nog 1 maandje te gaan

22 Juni 2011

Update Japan

29 Mei 2011

Konnichiwa Oranda !

05 Mei 2011

Golden week

Actief sinds 19 Maart 2011
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 25675

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 09 Februari 2012

afstuderen in Guangzhou

22 Maart 2011 - 30 Augustus 2011

Studie in Osaka

Landen bezocht: