1e week in Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu 1e week in Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu

1e week in Osaka

Door: wimjapan

Blijf op de hoogte en volg

01 April 2011 | Japan, Osaka

Ohayougozaimasu! Konnichiwa! & Konbonwa!
Goedemorgen, goede middag & Goede avond!

Hier dan eindelijk het eerste verhaaltje op mijn waarbenjij.nu. Ik heb hier nu net iets langer dan een week en we hebben hier al zoveel nieuwe ervaringen opgedaan dat het ook echt tijd werd op dingen op te schrijven.

Allereerst zal ik iedereen geruststellen. Hier in Osaka merken we echt niks van de situatie in het noorden. Iedereen doet hier zijn eigen ding, er wordt nauwelijks tot niet over gesproken en de voorraden in de winkels enz. zijn ook allemaal goed :) . Ik las op het internet dat er ook nog wat zware aardbevingen geweest zijn maar ook die hebben we hier niet gevoeld.

Mijn vlucht van Amsterdam naar Osaka is goed verlopen, het enige opvallende was dat ik de enige Nederlander was in het toestel (nouja op de stewardessen en piloten na).

De eerste dag hebben we hier in het appartementencomplex een kamer toegewezen gekregen, foto’s volgen nog, moet eerst mn kamer opruimen voordat ik daar foto’s van kan maken haha! De kamers zijn erg klein, zo ben ik te lang voor mn bed en moet ik in de douche gaan zitten om mn haren te kunnen wassen haha! Verder zijn we uiteten geweest met wat Japanse studenten die hier ook in het gebouw aanwezig zijn om ons te kunnen helpen bij onduidelijkheden. Japanners praten alleen verbazingwekkend slecht / helemaal geen Engels….

In het gebouw hier zitten meerdere ‘exchange students’, hier hebben we ook al kennis mee gemaakt. Mn buurman komt uit Australië en spreekt Engels en ook erg goed Japans. Vaak als ik nu de deur uitga vraag ik hem mee zodat ie kan vertalen als er vragen zijn.

Ik ben ook al bij de universiteit geweest. Het complex van de uni is echt huge!!! Het sportcomplex alleen al is groter dan het Avans en Koning Willem 1 college bij elkaar haha! Verder hebben we op de uni lessen gehad over Japanse gebruiken en hebben we meer info ontvangen over de lessen die we kunnen volgen. Ik heb gekozen voor:

• Introduction to the Japanese Economy
• Comparing cultures from around the world
• The world of modern East Asia
• Japanese film as a window into Japanese culture and Society
• Japanse taallessen ( 9 uur per week pfff!)

7 April beginnen de lessen pas. Voor die tijd hebben we nog een welcome ceremony (zaterdag) en een aardbevingscursus + trip naar ‘Osaka Castle’ (maandag). Hier zal ik later nog wel wat meer over schrijven.

Ook heb ik me aangemeld voor een bijbaantje, de bedoeling is dat ik op woensdagmiddag en zaterdagochtend japanse kindjes (leeftijd 3 tot 10) engelse les ga geven. Hiervoor is geen kennis van de Japanse taal nodig en het verdient ook nog eens goed haha! Dit begint 9 April dus ik ben benieuwd naar hoe dit gaat worden.

Ik zou nog veel meer hier kunnen schrijven maar dan wordt het verhaal wel erg lang. Daarom dat ik er nu ook maar mee stop. Ik zal proberen wat foto’s erbij te voegen zodat je alvast een eerste impressie hebt van mn verblijf hier

Grtz!

  • 01 April 2011 - 12:57

    Hanneke:

    Hey Wimpiej!
    Yes, ik ben de eerste die een reactie plaatst ;) Ik was ook zo nieuwsgierig.. Erg leuk om jouw eerste verhaaltje vanuit Japan te lezen! Fijn dat de situatie daar gewoon goed is! Volgens mij heb ik een foto van jouw kamer en douche gezien.. Je steekt vast overal ruim een kop bovenuit?! Ik ben benieuwd hoe het zal zijn om Japans te leren? En dan ook nog een bijbaantje meester Wim? Ik kijk nu al uit naar het volgende verhaal.. Veel plezier met de welkomsceremonie, cursus en bij het kasteel!
    Grt Hanneke

  • 03 April 2011 - 10:52

    Frans:

    Hey Wim,

    Je bent je sport spullen vergeten, ha ha.

    Pa

  • 03 April 2011 - 14:41

    Lycke:

    Haha Wim je bent twee koppen groter dan die Jappen!
    Heel fijn om te lezen dat het goed gaat en dat de situatie fijn is daar!!
    Heel veel succes op de Uni en ik lees 't allemaal wel weer...

    Liefs Lycke

  • 04 April 2011 - 06:59

    Marian:

    Hoi wim,
    had al van je moeder gehoord dat alles goes gaat met je maar vind het leuk om je te volgen dus bij deze.
    ik wens je heel veel succes met je gekozen studies en het lesgeven en ook nog genieten want zoals zo vaak is dit misschien ook wel "once in a life time".
    heel veel groetjes
    marian van de Meer

  • 06 April 2011 - 11:27

    Peer:

    Hey Wimpiej,

    Zo te lezen ga jij je ook hier weer niet vervelen.
    Ben benieuwd naar de volgende foto's en verslagen. Zal een paar van de foto's van de week wel ff doorsturen dan heb je een beetje een idee van wat wij allemaal uitspoken.
    Waneer zit je weer op skype dan zal ik deze ff in de gaten houden.
    Veel plezier nog daar en we mailen.
    xxx

  • 08 April 2011 - 09:17

    Cynthia:

    Hoi Wim,

    Klinkt goed! En Ushi is er ook zie ik :-) Leuk dat je de kleintjes engelse les gaat geven, hoop dat ze net zo leergierig zijn als in Afrika. Ontzettend knap en stoer dat je deze stap hebt gezet, keep up the good work! Cynthia


  • 08 April 2011 - 09:28

    Roza:

    hoi Wim,
    Je hebt al een leuk verslag gemaakt,voor iedereen leuk om jou te volgen.
    Jou moeder is net op de koffie geweest,ik hoorde dat je geen last hebt gehad van de naschokken,maar jij zit dan ook best een stuk zuiderlijker zoals jij me hebt laten zien.
    Ik hoop dat je studie en je baantje(leuk jo!) goed gaan.
    groete uit Ammerzoden

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Studie in Osaka

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2011

Japan - The END

11 Juli 2011

nog 1 maandje te gaan

22 Juni 2011

Update Japan

29 Mei 2011

Konnichiwa Oranda !

05 Mei 2011

Golden week

Actief sinds 19 Maart 2011
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 25673

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 09 Februari 2012

afstuderen in Guangzhou

22 Maart 2011 - 30 Augustus 2011

Studie in Osaka

Landen bezocht: