Tijd voor weer een verhaal - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu Tijd voor weer een verhaal - Reisverslag uit Osaka, Japan van wimjapan - WaarBenJij.nu

Tijd voor weer een verhaal

Door: wimjapan

Blijf op de hoogte en volg

12 April 2011 | Japan, Osaka

Hier ben ik dan weer! Er gebeuren hier zoveel dingen in een korte tijd dat ik het weer tijd vond worden voor een update!

Het weer:
Het begint hier eindelijk lekker weer te worden. Het wordt warmer en ik verlang niet meer naar mijn winterjas die ik heb achtergelaten in Nederland haha! De kersenbloesem is hier nog in volle bloei en dat in combinatie met een strakblauwe hemel en een lekker zonnetje is erg aangenaam kan ik je zeggen! Ik was erg jaloers op alle berichten uit NL over het weer, maar nu komt de tijd dat jullie jaloers mogen zijn op de weersomstandigheden hier hahaha :)

De ramp in Japan:
Nog steeds merken we niet veel van de situatie in het noorden (die gelukkig aan het verbeteren is nu). Vorige week donderdag is er weer een grote aardbeving geweest maar ook daar hebben we niks van gemerkt. Het was zelfs zo dat sommige andere ‘exchange students’ pas een paar dagen later erachter kwamen dat er weer iets gebeurd was. Gisteren hebben we met alle internationale studenten een welkomst feestje gehad en hier hebben we een gebed opgelezen voor de slachtoffers van het hele gebeuren ( christelijke universiteit;) ). Ook wil ik gaan proberen nog wat vrijwilligerswerk te doen om te helpen waar dat mogelijk is (maar hier moet ik nog wel navraag naar doen).

Het studeren (de reden van mijn verblijf hier):
Ik heb de eerste colleges weer achter de rug en hoewel ze erg interessant zijn, zijn ze ook erg slaapverwekkend haha! Ook Japanse studenten volgen deze colleges en de docenten praten in een erg langzaam tempo Engels om te zorgen dat iedereen het begrijpt. Een erg makkelijke manier om aan mijn studiepunten te komen maar toch hoop ik dat ze na een tijdje het tempo toch wat omhoog gooien haha!
Een van de voordelen is wel dat ik zo veel tijd over hou voor mijn Japanse taallessen. Elke les krijgen we een toets om te zien of we de vorige les begrepen hebben, en ik kan je zeggen dat het niet altijd even makkelijk is haha. Het heeft er in ieder geval wel al voor gezorgd dat ik mensen kan groeten en danken in het Japans en ook tot 10 kan tellen :D.

Andere bezigheden:
Ik ben ingeschreven bij de gemeente hier en ik heb nu ook een zorgverzekering hier. Dat is verplicht voor alle studenten die hier voor langere duur komen studeren. Dit is ook nodig voor de aanschaf van een mobiele telefoon en het openen van een bankrekening.

Die bankrekening is weer nodig voor mijn werk als ‘ English teacher’ voor de ‘ Momotan Kidsclub’. Zaterdag was de eerste openingsceremonie en hier hebben we het verhaal van de 3 biggetjes voorgelezen en 2 liedjes samen met ze gezongen haha (hoofd schouder knie en teen + 5 little monkeys). Ik had verwacht dat er aardig wat irritante snotneuzen bij zouden zitten maar gek genoeg deed iedereen erg goed mee en hadden ze er ook echt lol in. Naderhand werden we nog gezien als een of andere attractie want aardig wat moeders wilden graag fotos van hun kinderen samen met de ‘ blanke’ leraren haha.

Dit weekend ben ik voor het eerst gaan stappen, erg leuk en gezellig maar niet bepaald goedkoop (goedkoopste drankje = bier = ongeveer 6 euro). Waarschijnlijk zullen we dit dus ook maar hooguit een keer per maand doen en ons verder bezig houden met feestjes hier in het appartementencomplex :). Toch is het wel leuk dat je daar dan weer Japanners leert kennen die erg trots zijn op de paar woordjes Engels die ze kennen en dat dan ook weer graag aan jou laten horen. Tip: in de verkeerde trein stappen na het uitgaan is niet aan te raden, het heeft er voor gezorgd dat ik samen met een Australische en een Poolse student pas zondagochtend om 09.00 weer thuis was (we stapten om kwart over 5 in de trein en normaal zou dit ongeveer 45 minuten duren om weer bij ‘ ons’ station te komen).

Dat was het weer voor deze keer. Ik hoop dat daar in NL alles goed gaat met iedereen! Om mij hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken haha, ik vermaak me hier prima! Ik heb wat extra matrassen gekocht (slaap er nu op 3) dus zelfs het slapen op deze krakkemikkige bedjes is een stuk prettiger geworden. Iets wat ik nu ook nog maar even ga doen zodat ik weer fit ben voor (alweer) een welkomstfeestje vanavond.

Jaanee! (een soort van doei tegen vrienden en bekenden)



  • 12 April 2011 - 06:20

    Esther F:

    Hey Wim,

    Wat ontzettend gaaf wat je doet, als exchange student naar het buitenland is wel weer anders dan een buitenlandse stage krijg ik het idee. Ook tof van de afwisseling tussen colleges, japanse taalles én english teacher zijn! Geniet ervan! xx Esther

  • 12 April 2011 - 07:56

    Yvette:

    Hey Wim,

    Zo te zien en te lezen heb je het daar helemaal naar je zin. Mooie foto's ook. Maar goed dat je niets mee krijgt van de naschokken. Geniet ervan.

    Liefs Yvettte

  • 12 April 2011 - 08:35

    Akr:

    hey wim
    nu weer in Japan. En geef je les zoals je van je m&o-leraar hebt geleerd? :)
    Geniet ervan. Je bent goed bezig om een internationaal iemand te worden. Mooi om te zien voor iemand die ik op de Pierson heb gehad
    Veel succes in alles
    gr
    akr

  • 12 April 2011 - 11:35

    Ragna:

    Ej Wim,

    Wat leuk om iets van je te horen! Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Veel plezier daar nog en take care!

    Liefs

  • 12 April 2011 - 15:09

    Hanneke:

    Yes, weer een verhaaltje! Volgens mij heb je het weer prima naar je zin.. Heel veel plezier en succes! Wij genieten hier ook nog steeds van het mooie weer, alle feestjes, etc. Stuur je binnenkort wel een mailtje!

    Liefs Hann

  • 12 April 2011 - 16:34

    Nick Vd Vossenberg:

    Hey Wim, Mooi verlsag man, en erg veel respect.
    Super stoer om zo'n verslagje te lezen.
    Beetje jaloezie vanuit mijn kant wel haha want wat mooi om dit te kunnen doen wat jij nu doet....
    alhoewel, kunnen is waarschijnlijk nog makkelijker dan het daadwerkelijk doen.

    succes en veel plezier daar... blijf schrijven, want ik vind het cool om te lezen ;) !!
    Jaanee

  • 12 April 2011 - 17:12

    Tante Door:

    He wereldreiziger dat is genieten he.Geweldig die verhalen en dan die foto"s, wel allemaal van die minimensjes daar he? Ben wel trots op je ,je flikt het hem toch maar. doe ze daar de groeten en nog een geweldige tijd. En we blijven je volgen ! groetjes en xxx van ons en natuurlijk oma. Jaanee!

  • 12 April 2011 - 18:32

    Trudy:

    Hey Wim, heb met plezier je reisverslag gelezen. Fijn dat je het naar je zin hebt en al wat gewend bent in het verre Japan. Grappig die japanse kersenbloesem (sinds wanneer heb jij oog voor de wonderlijke schoonheid van moeder natuur hahaha), maar euhh.... wij hebben de peren- appel- en pruimenbloesem hoor!! Vandaag (dinsdag) was t alleen weer eens verdomde koud in ons klompenland.
    Moeten snel eens een keer skypen, Geertje heeft er ook al naar gevraagd. Moet alleen een nieuw acount aanmaken weet nl het wachtwoord van het bestaande niet meer, dus als je een verzoek krijgt dan weet je dat wij 't zijn. Groetjes aan al je (wereldwijde) vrienden en pas goed op jezelf he !!! Knuffels en kus van mij ( en de rest)

  • 13 April 2011 - 12:52

    Geertje :

    Hey Wimpiej,

    Je verslag ziet er weer tip top uit zeg.
    Zo te horen ga jij je daar voorlopig niet vervelen.
    Zal ff foto's sturen van het huis je zal wel schrikken als je ze ziet haha.
    Alles is nu echt helemaal leeg.



  • 13 April 2011 - 12:53

    Geertje :


  • 13 April 2011 - 12:56

    Geertje :

    das ook stom.
    Ik ben Japans aan het leren schrijven.
    Maar als ik iets in het japans erop zet dan pakt ie m niet haha .
    Ga het wel anders proberen komt goed.

    x

  • 13 April 2011 - 18:05

    Lin:

    Wim! I am soo jealouss haha..
    Have fun
    Xx

  • 01 Mei 2011 - 15:45

    Jolanda Hoskam:

    Hey Wim,

    hier even een berichtje uit Ammerzoden, Ik heb je foto's bekeken en zo te zien en te lezen heb je het prima naar je zin.
    Ik hoorde van je moeder dat je veel plezier van de zak drop heb gehad ( haha).
    Veel succes met het lesgeven en met je studie.
    We blijven je volgen. groetjes uit een warm en zonnig Ammerzoden.
    Groetjes en veel succes.
    Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Osaka

Studie in Osaka

Recente Reisverslagen:

11 Augustus 2011

Japan - The END

11 Juli 2011

nog 1 maandje te gaan

22 Juni 2011

Update Japan

29 Mei 2011

Konnichiwa Oranda !

05 Mei 2011

Golden week

Actief sinds 19 Maart 2011
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 25673

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2011 - 09 Februari 2012

afstuderen in Guangzhou

22 Maart 2011 - 30 Augustus 2011

Studie in Osaka

Landen bezocht: